~ Life is a precious gift ~

"The fragrance of flowers spreads only in the direction of the wind. But the goodness of a person spreads in all directions!"

Assalamualaikum w.h.b

Syukur alhamdulillah kerana sahabat saya Syifak Izhar Hisham telah selamat melahirkan baby boy yang sihat, dan comel(walaupun saya tak tgk lagi gambarnya, tp saya yakin sangat, baby boy ini comel seperti ibunya...).

Agak terkilan kerana perkembangannya kurang saya ketahui... sibuk sangatkah saya sampai tak sempat nak amik tau ni? kawan-kawan lain mesti ramai yg tau syifak dah over due sebanyak 9 hari sebelum melahirkan... tu la saya ni, sape soh pemalas sangat nak update fb... ermm agak kurang kesempatan jugak nak bukak fb sebenarnya...

Apa2 pon tahniah buat kalian berdua... Rasanya macam baru minggu lepas saya tengok dorang berarak waktu majlis walimah di rumah nasrul hadi(kuala terengganu), tiba2 hari ni syifak dah ada kat sana bersama baby sulung mereka... cepat benar masa berlalu... saya tengah tunggu encik nasrul hadi uploadkan gambar baby mereka, nanti saya nak curik letak kat sini...

***************************************************************************


UCAPAN TAHNIAH PERLU DISEGERAKAN

Berita kelahiran adalah berita yang paling menggembirakan pasangan suami isteri tambahan pula itu adalah kelahiran pertama. Bagi saudara mara, sahabat handai yang menerima berita kelahiran, pasti kegembiraan akan dikongsikan bersama melalui ucapkan tahniah, dan doa. Lafaz tahniah yang datang dari hati yang tulus akan mengukuhkan lagi silaturrahim.

Ucapan tahniah sunat disegerakan kerana ucapan tahniah di waktu kemuncak akan menambahkan lagi kegembiraan si ibu dan ayah kepada bayi yang baru lahir itu. Jika punya kesempatan, menziarahi itu adalah sebaik2nya dan andainya tak punya kelapangan kita kongsi kegembiraan itu melalui telefon atau sekurang-kurangnya, hantarlah SMS bagi menyatakan rasa hati.

Diceritakan dalam surah Hud (ayat 71), Allah menceritakan bagaimana Jibril menggembirakan Nabi Ibrahim dan Sarah dengan khabar kelahiran Nabi Ishak. Begitu juga Surah Maryam (ayat 7) dan Surah Ali Imran (ayat 39) yang menyebut bahawa Allah dan para Malaikat telah menggembirakan Nabi Zakaria dengan kelahiran Nabi Yahya.

Bahkan kisah Abu Lahab yang gembira atas kelahiran Baginda Rasulullah SAW juga menjadi bukti bahawa menyatakan kegembiraan atas kelahiran bayi adalah satu tindakan baik dan mulia.

wassalam.

nota kaki: tak sabar rasanya nak tengok baby boy mereka...

Tara...Ini dia baby boy mereka, Wafiy Sidq Bin Nasrul Hadi

0 comments:

Link Within

Related Posts with Thumbnails

About This Blog?

My photo
Pemilik blog ni bukanlah rajin menulis sangat...tapi kadang2 bila dia menggatal, dia akan suka bebel panjang2 ^^ sekadar coretan sederhana dr insan yg serba kekurangan...

Calendar

Annyong...



Followers


Lagu Pilihan


Powered by Blogger.