~ Life is a precious gift ~

"The fragrance of flowers spreads only in the direction of the wind. But the goodness of a person spreads in all directions!"

Assalamualaikum w.h.b

Kalender dibelek-belek macam org jakun yg tak pernah jumpa kalender... dah 2 hari berturut2 buat interview... jumpa semula dengan beberapa org junior korean program... rasanya masih teringat lagi wajah2 comel tu waktu orientasi dulu... seolah2 tak percaya ms berlalu dengan begitu pantas... " hai... budak2 ni pon dah abes study... dah nak keje dah lepas ni..." bebel hati sendiri....

Batch 85 pulang ke Malaysia 27 February yg lepas.... "oh, sama dengan tarikh saya kembali ke Malaysia dulu~!" ... yang membezakan cuma tahunnya... saya 2009, dan mereka 2011~! "uwaaa... dah 2 tahun berlalu... ishk ishk ishk...."

Dalam kesibukan mencari generasi2 baru untuk bekerja di Ceragem, saya juga sibuk menguruskan jadual dan preparation untuk lawatan ke korea.... pejam celik pejam celik, malam esok saya dan 7 org staff yg lain akan ke sana.... 8 orang kami akan ke sana selama 8 hari.... bila dihitung2 semula; "eh, ye la... kali terakhir kaki ini berada di Korea pada 27 feb 2011~! makanya ini bererti setelah 2 tahun, saya akan ke sana semula...."

Kalau sebut 2 tahun tu mcm lama je kan.... tp bila fikir-fikir balik macam sangat2 cepat... apa2 pon saya sangat2 tak sabar nak tunggu tibanya 5 march 2011. B'day kawan baik saya, Siti Norhafishah Bt Abd Wahab.... kawan dr kecik lagi ni... dia adalah org yg terlalu rapat di zaman kecil saya dulu.... org yg tau n kenal saya sejak saya masih hingusan lagi... tp bila masuk sek menengah Fishah masuk TKC.... tinggal la kawan dia sorang ni kat sek biasa je...

Walaupun dah tak sama sek, tp masih contact... setiap kali cuti kami akan berjumpa... dan yg plg menarik, kami sering berutus surat... ohhhh, sweetnyaaaa rasa zaman tu... melalui fishah juga saya banyak kenal kawan2 TKC.... ntah apa dia cerita kat kawan2 TKC dia tu sampai dorang pon nak kenal saya... main utus2 surat jugak... hehehe... comelllnyaaaa zaman belasan tahun tu~!!!

Fishah, ingat lagi tak kita pernah keje kat kedai perabot lepas SPM dulu? waaaa mcm2 jugak pengalaman kita rupanya kan? plg tak boleh lupa BPKKR.... zaman sek rendah yg ntah apa2... kalau diingatkan balik konfem gelak sampai pecah perut~!!! apa maksud BPKKR tu? ada ala2 Badan Pencegah Rasuah je kan? hehehe

Dan saya juga tak sabar kat tunggu 5 March sbb saya akan ke HQ Ceragem di Korea... tak sabar jugak nak masuk kilang Ceragem... n Research lab ceragem... semoga selamat smuanya ^^ tp kan skarang ni korea sejuk sangat.... tgk tadi -6 degrees... dah lama tak rasa keadaan ni...



Semoga segalanya berjalan dengan lancar... harap dapat juga jumpa dengan adik2 yg masih belajar kat sana nanti... ok itu je la setakat ni... dah malas nak bebel dah ^^ wassalam

1 comments:

wei..sunyi sepi je...kat fb pun xde..
nk ikot pi korea..heheh

Link Within

Related Posts with Thumbnails

About This Blog?

My photo
Pemilik blog ni bukanlah rajin menulis sangat...tapi kadang2 bila dia menggatal, dia akan suka bebel panjang2 ^^ sekadar coretan sederhana dr insan yg serba kekurangan...

Calendar

Annyong...



Followers


Lagu Pilihan


Powered by Blogger.