~ Life is a precious gift ~

"The fragrance of flowers spreads only in the direction of the wind. But the goodness of a person spreads in all directions!"

Assalamualaikum w.h.b


Syukur Alhamdulillah di atas anugerah yg dikurniakanNya...

Sekalung tahniah buat ninah... Syabbas Mere Behen!!! seronoknya bukan kepalang semalam menerima Anugerah Dekan daripada Y.A.B Dato' Sri Haji Adnan B. Haji Yaakob,Menteri Besar Pahang... congratulations dear...축하한다~!!! tingkatkan lagi usaha, semoga terus diberikan ketenangan, kemudahan dan ilham oleh ALLAH SWT untuk terus berjaya... akak yakin, ninah mampu...
-
Ok untuk pertama kalinya saya nak tulis pendek je :D tp ada benda nak share kat bawah ni... disebabkan saya kebosanan sket minggu ni, banyak la benda saya godek2... sampai website cite2 lawak pon saya baca... sangat2 menghiburkan... dan sungguh girang rasanya hati bila dapat ketawa...hehehe... dalam banyak2 cite lawak tu, mmg yg ni plg best~!!!
-
1)Puisi Dari Suami Untuk Isteri(nak mintak kawen lg 1)
-
Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya
bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...


*** Balasan Puisi sang isteri***
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran
mu...

AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku
mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!

Oh, please lah....!!!
NAK KAWIN LAIN KONON!!!
-
-
2) Panggilan SAYANG Untuk Isteri

Kamal diundang kawannya makan malam.

Mizal, si tuan rumah, memanggil isterinya dengan kata- kata Sayang... Manis... Cintaku... Sayangku...Kasihku... dan seumpamanya.

Kamal memandang Mizal dan berkata,
"Romantis sekali, setelah berpuluh tahun menikah, kau tetap memanggil isterimu dgn kata-kata itu."

Mizal mengangkat bahu dan berbisik, "sebenarnya, aku lupa namanya sejak tiga tahun lalu."


hahahaha~!!! lawak2... ok nak sambung keje semula... wassalam wbt

0 comments:

Link Within

Related Posts with Thumbnails

About This Blog?

My photo
Pemilik blog ni bukanlah rajin menulis sangat...tapi kadang2 bila dia menggatal, dia akan suka bebel panjang2 ^^ sekadar coretan sederhana dr insan yg serba kekurangan...

Calendar

Annyong...



Followers


Lagu Pilihan


Powered by Blogger.