~ Life is a precious gift ~

"The fragrance of flowers spreads only in the direction of the wind. But the goodness of a person spreads in all directions!"

Assalamualaikum w.h.b-

ermm agak asing juga title entry saya pada kali ni... tp takpe dah type saya malas dah nak delete :p .... niat di hati banyak perkara nak dikongsi tp masa tak mengizinkan... jadual saya agak padat sejak kebelakangan ini, setiap hari berulang-alik KL-Senawang-KL... tp hari ni tak perlu pergi... encik boss saya ada meeting kat Korea makanya saya bebas berada di ofis :D yeayyyyy~!!!-

Berbalik kepada tajuk penceritaan asal(adusss skema benar ayat saya tetiba...) saya nak amik kesempatan ni mengucapkan TAHNIAH kepada sahabat saya Mrs Basirah yg dah pon selamat menjadi isteri org pada 25th Sept yang lepas... inilah kali pertama saya berada di majlis akad nikah kawan saya... agak teruja... masa nak di akad nikah tu, saya plak yg rasa panas satu badan dan dub dab dub dab tetiba... mengalahkan org yg nak dinikahkan~!!!-

Sewaktu berada di rumah basz, sedang wajahnya sibuk diconteng2 oleh juru make-up, kami kengkawan batch 70 yg dtg pd malam tu pon sibuk la bergosip2 kat luar... tanya status memasing... jadi dah ramai juga yg dah nak mengakhiri zaman2 bujang... tahniah2~!! tp masih ramai jugak yg masih single-mingle tak tau apa status diri sendiri....huhuu kira2nya 50-50 la... al-kisahnya ada yang bertanya pada saya :
"min camne ni min...bila lagi nak sampai jodoh *****(bukan nm sebenar) ni?"
"huhu relek2...jodoh kita ni dah ada dah... cuma tak tau je lagi duduk kat mana...takpe2 doa je supaya ALLAH pelihara jodoh kita tu ye...dan diketemukan pula dalam keadaan yg baik dengan waktu yg sesuai..."
"doa je ke min? usahanya?"
"doa tu pon usaha jugak kan..." jawab saya dgn blurnya sbb tak tau dah camne nak layan soklan ini :D-

Perbualan kami sampai kat situ je, pastu sambung cite lain pulak...biasala joyah2 berjumpa, mmg banyak topik kluar.... -

Apa yang menarik minat saya, pada hari Rabu lepas...sedang sibuk bersiap2 nak pergi kerja... terdengar pulak ruangan Bersama Dato' Dr Fadzilah Kamsah... hari itu Dato' berbicara tentang "jodoh". Banyak la perkara-perkara menarik yang Dato' ulaskan... tp part yg paling tak boleh lupa bila Dato' kata :
"jodoh ni akan datang...bila-bila masa, so be prepared! mesti kena prepare... jangan keluar pakai kain pelekat...sape tau jumpa jodoh time tu, tak ke malu...."-

Dengan sindiran dasyat mak saya pon mula bersuara;
"aa dengar tu kak... kena sentiasa bersedia... jgn keluar pakai kain batik~!"

hahaha bantai gelak je la saya... keluar rumah pakai kain batik tu dah pernah buat dah.... ada la jugak kot dalam 3 kali... dengan alasan "tak keluar dari kereta" so saya mmg belasah je kluar pakai kain batik... jadi bahagia la mak saya time tu ada can nak perli saya @_@.-

Maka dengan muka dan nada yg tak bersalah dan bersahaja, saya pon membalas;
"ok la tu mak kalau jumpa time pakai kain batik, atleast dia tau keadaan sebenar camne... takde la nanti lepas dah jadi suami dia bising cakap 'time jumpa dulu bukan main bergaya, sekali dah kawen kain batik ngan baju kelawar je 24 jam'... ni kira tak hipokrit la ni...jujur..."
Mendengar jawapan saya yg "bernas" itu, kami berdua pon gelak terbahak2... mak memang dah mati akal dah time tu... anaknya ni memang camni, kalau sekali cakap ada je jawabnya....

Kata Dato' lagi, bagi yang masih belum bertemu jodoh,tak boleh berputus asa....dan silalah amalkan doa pendekat jodoh.... saya ada jugak cari2 petua mencari pasangan daripada Dato' tadi... bagi yg berminat nak tau sila rujuk link ini ye. Jadi bagi yg rasa dah bersedia nak berumah tangga tp tak lagi jumpa jodoh tu, boleh la amalkan doa kat bawah ni...


SELAMAT BERAMAL~!!!

2 comments:

Cik Yasminnnnnn
dh berbulan baru perasan..
terima kasih banyak2 sudi hadir ke majlis aku yg tak seberapa

nomu nomu komabta cingguya! jinjjaro!

-puan gediks-

semoga dipercepatkan jodoh dgn *****(bukan nm sebenar), aamiiinnn..

Link Within

Related Posts with Thumbnails

About This Blog?

My photo
Pemilik blog ni bukanlah rajin menulis sangat...tapi kadang2 bila dia menggatal, dia akan suka bebel panjang2 ^^ sekadar coretan sederhana dr insan yg serba kekurangan...

Calendar

Annyong...



Followers


Lagu Pilihan


Powered by Blogger.